Komentáře (23)
Tip:
Číslo ve hranatých závorkách vytvoří odkaz na jiný komentář
1
Lenka
WWW
02.10.2009, 21:36:40
No jo, to napsal chlap. :-)
Nemůžu dávat lásku někomu, koho nechápu... Láska a pochopení jedno jest. (Ha! tohle ze mně ještě nikdy nevypadlo, ale zdá se mi to docela pravdivý, tedy to nesmažu. Láska a pochopení jedno jest.)
2
Jana
WWW
03.10.2009, 13:15:39
Já chci být i pochopena:-)
3
Lenko a Jano :-))))
Gomba
WWW
03.10.2009, 15:25:02
to je hezké, jak jste se "rozčílily" ,-)
ale chápu vás :o)))
4
Lenka
WWW
03.10.2009, 16:22:55
Nechávám za sebe pěkně děkovat za pochopení. :-) Akorát malá připomínka: já se nerozčílila, ani trochu. To byla jen faktická připomínka podložená pochpením. :-)
Co se týče vztahů muži rádi zjednodušují, protože se v tom špatně orientují a přitom by stačilo tak málo, třeba více si naslouchat, a muži i ženy by si rozuměli lépe, bylo by jim spolu dobře.
5
ViK
03.10.2009, 16:36:24
Citát je to vtipný. Ale já si myslím, že láska a pochopení je potřeba vždycky, pokud má vztah fungovat. Ať už tím druhým je žena nebo muž.
6
sabe
Mail
WWW
03.10.2009, 19:33:17
Lenko, ad 1 - tož nevím, není láska jako láska, vem si, kolik lidí je milujících - a přitom o protějšku ví někdy jen velmi málo..
ad 4 - tím si taky moc nejsem jistá - vem si, jak rozuměl ženám Gibson v "Po čem ženy touží" a k čemu mu to bylo :-)
Jani, já radši ne :-)
Gombo, ano? To vypadáš na výjimku potvrzující pravidlo.
Viku, jo, když zvážním, tak souhlasím :-)
7
ratka
WWW
03.10.2009, 19:52:19
lasky a pochopeni je treba k fungovani jakehokoliv vztahu. Teda si myslim :o)
8
Lenka
WWW
03.10.2009, 22:36:25
ad 6: Sabe, píšeš "kolik lidí je milujících a přitom cí někdy o protějšku jen velmi málo" - nezdá se ti to jako protimluv? Jak může někdo někoho milovat, aniž jej zná? Miluje jen představu. Je to tedy láska? Buď jen zamilovanost nebo sebeklam. Myslím, si, že autor spíš mluvil o fyzické přitažlivosti než o lásce.
Nakonec si myslím, že na to máme stejný názor, viz výše Vik i Ratka, akorát jsem to chtěla upřesnit.
Opravdu si myslím, že když někoho pochopím, už ho musím mít i svým způsobem ráda (obecně) a domnívám se, že bez pochopení není láska. Musím toho druhého znát, abych jej mohla milovat. A když jej neznám, miluji jen představu, čili ne jeho. Ale to už se opakuji ....
9
jayee
WWW
04.10.2009, 11:27:04
Souhlasím s Lenkou. Zase jsem si vzpomněl na to, co řekl Thich Nhat Hanh: "Když chápete, nemůžete dělat nic jiného, než milovat. Nemůžete se zlobit. Abyste v sobě rozvinuli pochopení, musíte se dívat na všechny živé bytosti soucitnýma očima. Když chápete, milujete. A když milujete, přirozeně jednáte tak, abyste mohli zmírnit lidské utrpení."
10
Jana
WWW
04.10.2009, 12:08:33
ad 8:Souhlasím s Lenkou,napsala to moc dobře.
Gombo,i já ti děkuji za "pochopení",a tvůj smysl pro humor beru:-))
11
sabe
Mail
WWW
04.10.2009, 22:23:03
Lenko, ok, ač já to vnímala nejen z pohledu fyzické přitažlivosti.. A přiznávám, že jsem jiný typ - mně se spíš naopak stalo, že pochopení vedlo ke zcela jiným citům než láska.. ale není vztah jako vztah..
Jayee, to je krásný citát, ale vztáhla bych jej spíš na rovinu vztahů s lidmi obecně než na rovinu partnerství.. aspoň jsem nějak v patnerství prožívala a prožívám chápání a pochopení zcela jinak.
12
Saul
05.10.2009, 07:12:46
ono je dost často těžké někoho chápat,když na něm není co chápat.
A asi proto ženy radši milujeme,než chápeme:-))))
13
Saul
05.10.2009, 08:11:19
ad12:-)
Po kalifornské pláži se prochází chlapík zamyšlený do svoji modlitby.
Najednou zvolá!: "Pane, splň mi jedno přání!"
Nad hlavou se mu zjeví mohutné temné mračno a zaburácí hlas boží. "Celý život se snažíš být přímý a čestný, splním ti tvé jedno přání."
Chlapík povídá: " Postav mi most na Havaj, abych se tam mohl kdykoliv dostat autem. "
Bůh na to: " Tvoje přání je velmi materialistické! Jen si představ s jakými
problémy se takové přání spojuje: pilíře až na dno Pacifiku, všechen ten beton a ocel, co by to stálo!!! Dokážu tvoje přání splnit, ale těžko se mi akceptuje tvoje orientace na světské věci. Zkus ještě chvilku uvažovat a vyslovit přání, které by pro mě bylo poctou!"
Chlapík se ztěžka zamyslel a po dlouhé chvíli nakonec povídá: "Pane, přál
bych si rozumět ženám. Chci vědět, jak se cítí v hloubce svého srdce, co mají na mysli, když mě ignorují, proč pláčou, co chtějí povědět, když říkají "NE".
Bůh odpoví: "A... na tom mostě chceš mít dva anebo čtyři jízdní pruhy?"
:-)
14
ratka
WWW
05.10.2009, 08:44:22
takze kdyz se na to divam s nadhledem tak to tak asi je. Zeny jsou milovany a nepochopeny.
A muzi jsou chapani a snášeni (když teda nejsou vyhnani).
15
ratka
WWW
05.10.2009, 08:53:38
Muj muz je kolikrat uplne vydesen, kdyz slysi nazory zenskych ktere ziji samy. Ta toho kretena musela vyhnat. A tamten nebyl taky k nicemu. A tenhle je slaboch a tamten uplny blb.
Ale vdane taky kolikrat nejsou na tom o moc lepsi: Tenhle jeste furt todelnc neudelal, neposloucha, neodnesl to, neprinesl, dela si co chce, nestara se, malo se stara, neslysi....
Nekdy jsem zdesena kdyz se slysim. Kdyz slysim svoji matku. A pritom vim ze takhle nechci. Ono je to zazrane pod kuzi.
Lehky a jemny tanec mezi muzem a zenou funguje jen v lehkych dotycich. Kdyz se tanci mezi nebem a zemi. A vse ostatni neni dulezite. mizi.
16
Jana
WWW
05.10.2009, 09:31:46
Ratko,no..při vší úctě k Tobě,to je moc hezky napsaný,ale...není na čase slézt z výšin a stoupnout si na zem?Myslím,že tu na zemi jen netančíme a snad proto máme problémy.Ty problémy nejsou zbytečné hašteření a nadávání na muže.My ženy jsme především starostlivé,snažíme se mužum pomáhat,chápat je,všechno udělat,tak proto očekáváme,že se nám alspoň trochu toho,co samy dáváme taky od mužů dostane.A očekáváme to myslím právem...
17
ratka
05.10.2009, 09:36:31
Jani, ja psala o necem jinem. Ze pri tom vsem co delame, co musime, co tahneme bychom nemeli zapominat... tancit. tanec jako uvolneni. radost. lehkost.
prave proto, z etoho mame tolik zapominame... tancit.
18
ratka
05.10.2009, 09:37:42
a ted se k tomu vracim. porad je cas
19
sabe
Mail
WWW
05.10.2009, 20:31:09
Saule, ad 12 - ale je co chápat, ovšem mužům se nechce do složitých akcí (pokud to teda jde :-))
ad 13 - :-) ale tož nemusíme tak dramatizovat :-)
Ratko - ad 15 - nádherně romanticky řečeno, škoda, že ta realita bývá jinde :-).. ale bylo by to fajn.. v přítomném či budoucím čase si netroufám psát..
Jani, jenže to očekávání právem bývá zrovna tak nepochopeno..
20
ratka
WWW
06.10.2009, 08:13:44
tak nejak jsem to myslela symbolicky. Ze ta realita nas nekdy zabiji tu romantiku. Pritom to kouzlo trva porad. Jen si ho nevsimneme (ignorujeme), protoze si vsimame jen tu "realitu".
21
sabe
Mail
WWW
06.10.2009, 21:11:13
Ratko, to možná jo.. ale u některých párů taky ne (a skončily rozvodem)..
22
ratka
WWW
06.10.2009, 21:32:17
to ano. tu romantiku pak nasli u nekoho jineho.
ono to neni vubec jednoduche. prezit tech prvnich 15 let :o)) pak se mi zda ze je to lepsi.
23
sabe
Mail
08.10.2009, 22:29:25
Ratko, jo ták, tak to mám ještě co přežívat do té patnáctky..